tisdag 22 maj 2012

Lite nytt

 Virkad väst i Drops Delight. Mycket nöjd med resultatet. Jag gjorde först en i blått men den blev söta Helena förtjust i så den fick hon i födelsedagspresent. Skulle sedan göra en ny till mig men den blåa var slut i min garnaffär. Hittade då denna lila i stället och, ja, jag är ju lite svag för lila så det var inte svårt att välja.






Helena bjöd på frukostbaguetter men hade inget att lägga dem i, då fick jag ju låta nya symaskinen jobba så att hon fick en brödkorg.
Denna tablett gjorde jag till min kära storasyster, två stycken blev det och en brödkorg också. Men den glömde jag fotografera innan den begav sig norrut.







Det här är en "garngömma". I denna lägger man det garnnysta man jobbar med, sticker upp garnet genom hålet i toppen och stänger. Man slipper att nystanet rullar iväg eller blir smutsigt. Samtidigt ser det prydligare ut än om man har en påse liggande på golvet, bordet eller soffan. Handtaget gör att man kan bära gömman på armen och gå samtidigt som man virkar/stickar. Perfekt när man har ryggskott och inte får sitta.


Det var allt för denna gången. Jag har mer färdigt och på gång men jag kan ju inte lägga in allt på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar